Transport niskopodwoziowy a transport drewna

transport

Transport pewnych materiałów jest inny, niż pozostałe. Przykładowo, maszyny rolnicze, takie jak traktory, siewniki i inne nie mogą być transportowane inaczej, niż transportem hds, czyli taki, który potrafi je podnieść i postawić na swojej lawecie, a potem przewieźć.

Transport drewna okazuje się być niełatwym do wykonania przy niewielkim nakładzie naszej pracy

transportTakie maszyny są zbyt duże, żeby wsadzić je do ciężarówki, a także zbyt ciężkie dla przyczepy. Inaczej transport olsztyn też wygląda, jeśli chodzi o materiały sypkie, ze względu na ich strukturę. O ile nie są workowane, tak jak kora drzewna, ziemia, czy czasem kamienie ogrodowe to trzeba je przywozić specjalnymi wywrotkami, zasłanianymi od góry plandekami. Również drewno wymaga specjalnych pojazdów transportowych. Konieczny jest transport niskopodwoziowy. Wtedy łatwiej jest załadować drewno, zabezpieczyć je specjalnymi pasami, żeby było stabilne i nie ruszało się. Ważne, że sam załadunek jest możliwy. Drewno nawet pocięte na mniejsze kawałki trudno byłoby załadować na ,,pakę” ciężarówki. Kto by miał tyle siły, żeby wnieść te bale, a potem je układać jeden na drugim? Konieczny jest do tego jakiś podnośnik, który przeniesie drewno na transport niskopodwoziowy, który jest odkryty, więc nie ma z tym problemów. Drewno nie musi być specjalne przykrywane, nawet jeśli zmoknie podczas deszczu to później wyschnie na słońcu. Plandeka nie jest zatem konieczna. Potrzebne są tylko wspomniane pasy, które przytrzymują drewno, by nie spadło, a ta specyficzna autolaweta nie była niestabilna podczas zakręcania.

Transport drewna to zatem spory wysiłek, nie tylko dla osób ścinających drzewa, ale także je pakujących na samochody i przewożący do dalszej obróbki.