Reklamy wielkoformatowe – co to znaczy?

„Reklama wielkoformatowa” -to określenie często pojawia się, jeśli jest mowa o reklamie zewnętrznej. Jednak co ono dokładnie oznacza? Czym jest reklama wielkoformatowa – tak lubiana przez jednych, a znienawidzona przez innych?

Czym jest reklama wielkoformatowa?

reklamowy druk wielkoformatowy na płótnieJest to jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę zewnętrzną, stosowany szczególnie przez duże marki. Taka reklama zakłada umieszczenie płótna z nadrukowaną reklamą np. na budynku. Płótna często są bardzo duże, np. 20 x 20 m2 i zakrywają dużą część budynku. Ich celem jest rzucanie się w oczy, wręcz „atakowanie” klienta przekazem reklamowym. Takie reklamy są dość drogie, nie tylko ze względu na wielkość oraz koszt montażu, ale także na to, że reklamowy druk wielkoformatowy na płótnie powinien być wykonany z dużą dbałością o szczegóły, na odpowiednim, wytrzymałym płótnie. Dzięki temu będzie dobrze się prezentował, a reklama będzie odporna na warunki pogodowe. Płótno powinno być wytrzymałe i dobrej jakości, aby nie tylko wytrzymała każdą pogodę, ale np. nie wyblakł. Wybierając firmę odpowiedzialną za druk reklamy, warto sprawdzić jej wcześniejsze realizacje, dowiedzieć się na jakim dokładnie płótnie będzie drukowana reklama i jakie są możliwości jej montażu. Tym zajmują się najczęściej firmy dzierżawiące miejsca na budynkach, jednak można poszukać także firmy zewnętrznej (choć wybór tej dzierżawiącej budynek jest znacznie bezpieczniejszy, pomimo, że często droższy). pamiętajmy, aby montaż był solidny i dobrze zabezpieczał reklamę.

Wybierając reklamę wielkoformatową, powinniśmy upewnić się, że pasuje ona do naszej marki i jest ona dobrze dobrana pod względem lokalizacji. Nie warto wybierać reklam zbyt dużych, szpecących przestrzeń, lepiej zainwestować w duży format, ale dobrze zlokalizowany.