W dzisiejszym świecie duża konkurencja i przesyt reklamami wymagają od firm niezwykłej kreatywności w zdobywaniu klientów. Przedsiębiorcy więc chwytają się różnych, przedziwnych metod. Jednym z takich przykładów może być kampania promocyjna, przeprowadzona w ubiegłym miesiącu przez jednego z producentów kas fiskalnych.
Nietypowa reklama kas fiskalnych
Pewna znana firma, zajmująca się produkcją kas fiskalnych, postanowiła rozpromować swoje zaawansowane technologicznie produkty w bardzo nietypowy sposób. Po pierwsze wybrano najpierw jedno z polskich miast, aby sprawdzić skuteczność kampanii reklamowej. Wybrano Wrocław, a kampanie zatytułowano hasłem: kasa fiskalna oferowana we Wrocławiu zaskakuje wszystkich. I rzeczywiście, zaskoczyła. Pierwszym krokiem kampanii było poinformowanie wszystkich mniejszych o tym, że mogą wziąć udział w konkursie, pod warunkiem, że zarejestrują się na specjalnym portalu. Drugi etap polegał na tym, że z puli zarejestrowanych firm wylosowano piętnaście, które zostały za darmo zaopatrzone w najnowocześniejszy sprzęt oferowany przez firmę. Akcja spotkała się z bardzo dużym i pozytywnym odzewem. Firma uzyskała swój cel. Stało się o niej głośno w docelowym gronie klientów, bez potrzeby wydawania dużych pieniędzy na tradycyjne kampanie reklamowe. Firma liczy też na to, że zadowoleni użytkownicy będą polecać produkty dalej i rozbuduje się sieć klientów. Polecenie, okazuje się więc, że są najlepszą formą reklamy na obecnym trudnym rynku.
Kreatywność w marketingu jest w dzisiejszych czasach zazwyczaj sowicie wynagradzana. Przykładem może być nietypowa kampania reklamowa, przeprowadzona niedawno we Wrocławiu przez jednego z producentów kas fiskalnych. Dzięki nietypowemu zagraniu o firmie zrobiło się głośno w kraju.