Szkoła jazdy powinna doskonale nas wyuczyć do egzaminu państwowego na prawo jazdy. Ale jak wiadomo, w każdej szkole są uczniowie lepsi i słabsi, ambitni i leniwi. Na co najbardziej zwrócić uwagę na egzaminie na prawo jazdy aby nauka jazdy nie poszła w las. Na początek na pewno bardzo dobrze przygotować się do egzaminu teoretycznego, po niedawnej zmianie sposobu w jaki odbywa się egzamin okazało się, że wiele osób nie zdaje, dlaczego tak się dzieje?
Nowoczesna nauka jazdy sposobem na zdany egzamin
Nowy egzamin zawiera bardzo wiele pytań, których normalny człowiek nie jest w stanie nauczyć się na pamięć, jak to często robiono podczas nauki w starym systemie. Nowy egzamin wymusza myślenie co nie zawsze skutkuje w ilościach zdanych egzaminów. Kolejnym koszmarem dla kursantów są manewry na placu, w sytuacji stresowej jakim jest sam egzamin bardzo łatwo pomylić się i wjechać na pachołek, co wiąże się z zakończeniem egzaminu i stratą ok. 150zł. Jeśli już przetrwa się manewry na placu możemy wyjechać na miasto i włączyć się do ruchu drogowego wraz z kierowcami, którzy nie zawsze jadą przepisowo. Jakie najczęściej błędy popełniają kursanci?
Nie stosują się do znaku „stop”, który to nakazuje bezwzględne zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa pojazdom jadącym drogą z pierwszeństwem, rowerzystom i pieszym. Często kursanci oblewają egzamin ponieważ nie zatrzymują się przed sygnalizatorem warunkowym S-2 czyli tzw. zieloną strzałką. Kolejne wykroczenie kursantów to nierozróżnianie skrętu w lewo od zawracania a także brak kierunkowskazu na rondzie. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest także nieużywanie na rondzie kierunkowskazów oraz zbyt długa jazda lewym pasem ruchu, ponieważ jeśli tylko jest to możliwe, powinniśmy poruszać się prawym pasem.
Przejazd przez skrzyżowanie podczas nadawania światła pomarańczowego, to kolejna przyczyna uzyskania wyniku negatywnego na egzaminie. Postępowaniem, które doprowadza do natychmiastowego przerwania egzaminu jest nieustępowanie pierwszeństwa i wymuszenie pierwszeństwa oraz zmiana pasa ruchu na linii ciągłej.