Jak dobrze sprzedawać?

coaching

Każdy , aby być dobrym sprzedawcą powinien przejść szereg wszelkich szkoleń, które umożliwią mu lepszy kontakt z klientem i sprzedaż. Szkolenia sprzedażowe , należą do podstawowych zadań przed pracą jako sprzedawca w sklepie, bądź innym miejscu. Sama przeprowadzam szkolenia dla innych pracowników, tak więc może po krótce opowiem na czym to polega.

Jak dobrze sprzedawać?

Na pierwszych spotkaniach z pracownikami wdrażam ich w metody i zasady sprzedażowe. Jeśli jest to praca w sklepie i ze stałym kontaktem z klientem pamiętaj nie zostawiaj go w sklepie samego. Liczy się pierwsze wrażenie. business-1137397_960_720Jeśli ta czynność zostanie zaniedbana nasze szanse na kontakt z klientem są nikłe. Podejdź, doradź opowiedz coś o danym produkcie, o jego technologiach bądź użytkowaniu. Jeśli pierwsze podejście się nie udało , zawsze jest drugie.

Nie należy zadawać pytań zamkniętych, ponieważ to jest największym błędem jaki można popełnić podczas sprzedaży. Pytania otwarte ! Tylko takie nas interesują, daje to nam możliwość dowiedzenia się o zainteresowaniach kupującego lub jego oczekiwaniach wobec produktu. Jest to moment, w którym poznajemy jego zasób potrzeb. Możemy to wykorzystać w przebiegu naszej sprzedaży. Często jeśli przekażemy klientowi informacje , że posiadamy interesującą go rzecz bądź ma ją ktoś z naszej rodziny jest do niej bardziej przekonany i zaczyna się zastanawiać . W procesie jaki przeprowadzamy z potencjalnym klientem ważna jest sprzedaż komplementarna czyli nie sprzedajemy pojedynczo. Proponujemy do wybranego asortymentu, jeszcze jakiś nawet i drobny , który jest powiązany z wyborem tego głównego. Uśmiech i przyjacielskie podejście , także bardzo wpływa na osoby odwiedzające sklep. Jeśli nawiązałeś dobry kontakt z klientem i spełniłeś jego oczekiwania, masz gwarancję , że jeszcze wróci i to właśnie do Ciebie. Sama spotkałam się wiele razy powrotem zadowolonego klienta do sklepu z podziękowaniami w pomocy wyboru. Osoba kupująca musi czuć się w sklepie swobodnie.

Gdy ciągle upatrujemy ją wzrokiem, podchodzimy kilka razy staje się to męczące i klient wychodzi, nie wracając, a nie o to nam chodzi . Przy finalizacji zakupu przy kasie pogratuluj dobrego wyboru asortymentu.

więcej informacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Coaching