Przeprowadzono ostatnio w Polsce badania rynku public relations, które miało za zadanie wykazać czy przedsiębiorcy często korzystają z usług Agencji public relations, czy robią to doraźnie czy jest to stała współpraca oraz jak przedsiębiorcy wybierają Agencję PR z którą podejmują współpracę.
Dobra agencja PR sama dla siebie będzie dobrą reklamą
Jak się okazało przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z pomocy profesjonalistów jeżeli chodzi o dbanie o wizerunek firmy. Robią to coraz częściej i coraz więcej są gotowi za to płacić, mając świadomość jak opłacalne może być to kwestia badania wykazały również, iż jeszcze kilka lat temu agencja public relations współpracowała z firmami doraźnie, obecnie coraz częściej jest to stała współpraca, mająca na celu nie tylko ratowanie wizerunku w kryzysowej sytuacji ale ciągłe pracowanie na dobrym wizerunkiem wśród odbiorców – potencjalnych klientów. Najciekawszym wynikiem badania jest natomiast to,iż przedsiębiorcy nie wybierają Agencji PR na podstawie opinii w Internecie, ale właściwie wyłącznie na podstawie efektów jej pracy. Obserwując wizerunek firmy na zewnątrz lub też jej zachowanie oraz umiejętność wychodzenia z trudnej sytuacji, przedsiębiorcy firm konkurencyjnych kontaktują się z daną Agencją. Jak przyznają sami przedsiębiorcy, nie ma lepszego dowodu na dobrą pracę Agencji PR niż sprawdzenie jakie efekty ona przynosi.
Agencje także nie ukrywają, że za każdym razem kiedy udaje im się dobrze przeprowadzić akcje wizerunkową firmy czy konkretnej osoby, to w krótkim czasie dostają kilka propozycji współpracy. Jak zatem widać, najlepszą reklamą jest dobre wykonywanie swoich ebewiązków.