Czym jest zintegrowana (unified) komunikacja?

Komunikacja w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna. Dzięki połączeniu z Internetem z prawie każdego miejsca i na każdym urządzeniu możemy być dostępni dla wszystkich, na których nam najbardziej zależy. Obecna technika sprawia, że komunikacja nigdy nie była tak tania i prosta jak dziś.

Stosowanie zintegrowanej (unified) komunikacji w biznesie

Unified CommunicationCoraz większa przepustowość łączy, ogromny dostęp do mobilnych urządzeń oraz coraz bardziej powszechne korzystanie z chmury obliczeniowej prowadzą do gwałtownego rozwoju komunikacji zintegrowanej. Taka komunikacja to technologia pozwalająca na integrację w czasie rzeczywistym usług komunikacyjnych, takich jak czaty, połączenia telefoniczne, wideokonferencje, e-maile, SMS-y czy udostępnianie danych. Nazwa komunikacja zintegrowana wywodzi się z języka angielskiego – Unified Communication (UC), a jej celem jest głównie optymalizacja procedur biznesowych i znaczne ułatwienie komunikacji międzyludzkiej dzięki upraszczaniu procesów. To szybki i wydajny system, który umożliwia komunikację, wymianę plików i współdzielenie zasobów. Zamiast korzystania z wielu rozproszonych kanałów, korzysta się tylko z jednego zintegrowanego rozwiązania, które dostępne jest zawsze i wszędzie. Jest to idealne rozwiązanie dla małych i dużych firm, które chcą rozszerzać swoją współpracę z innymi przedsiębiorstwami i które chcą z nimi zawsze być w kontakcie. Sprawdza się to także w komunikacji międzynarodowej i pozyskiwaniu nowych klientów. Stosowanie komunikacji zintegrowanej zwiększa produktywność pracowników, a co się z tym wiąże, także i efektywność całej firmy. Współpraca jest poprawiona na każdym szczeblu organizacji, a procesy biznesowe zostają usprawnione.

Chcąc poprawić działalność swojej firmy i zwiększyć jej zasięg, także na arenie międzynarodowej, warto zainteresować się stosowaniem komunikacji zintegrowanej. Wielu wiodących operatorów proponuje tę usługę małym i dużym przedsiębiorstwom, niektórzy zaczynają także wdrażać nowe rozwiązania. Można powiedzieć, że jest to szybko rozwijający się trend w świecie biznesu.