Czy wirtualna rzeczywistość to przyszłość gier?

oculus rift

Gry komputerowe stały się równorzędną gałęzią rozrywki jaką są filmy i muzyka. Coraz częściej zdarza się tak, że dochody ze sprzedaży gier video zaczynają przewyższać wpływy z dochody z premier filmowych czy muzycznych.

Czy wirtualna rzeczywistość zrewolucjonizuje świat gier?

oculus riftPoczątkowo niedoceniane, lekceważone, a nawet przez wielu wyśmiewane gry video stały się czymś o czym teraz słyszy każdy i przynajmniej każdy, przynajmniej raz w życiu w jakąś grę zagrał. Początkowo były one bardzo prymitywne z prostą grafiką i modelem rozgrywki rozrosły się aż po niesamowicie realistyczne graficznie i złożone produkcje. Zmieniła się także produkcja gier. Wcześniej były one tworzone przez graczy dla graczy przez 2-3 osobowe zespoły na starym komputerze w piwnicy. Teraz gry robione są przez kilkudziesięciu ludzi, muzyka do gier tworzona jest przez zawodowe orkiestry grające w filharmoniach, zatrudnia się profesjonalnych aktorów do dubbingu głosów postaci, a studia do tworzenia gier są skupiskiem profesjonalnych programistów, grafików i innych osób utalentowanych w dziedzinach informatycznych. Powstały nawet kierunki studiów zajmujące się stricte badaniem i projektowaniem gier. Są one widoczne także na polskich uczelniach. Zaczęły powstawać nowe gatunki gier, a gdy w powszechnym użyciu dostępny był internet pojawiła się opcja wspólnej gry z graczami z całego świata. Mimo, że gry rozwijane są od ponad 40 lat to niektórych barier technologicznych nadal nie udało się pokonać. Jednym z takich przykładów jest wirtualna rzeczywistość gry.

Tego typu aplikacje interaktywne były już produkowane we wczesnych latach 90′ jednakże były one totalną porażką i nigdy nie powinny były pojawić się na rynku. Zawsze sprzedawano tylko kilkaset sztuk tego typu produktów i wycofywano je ze sprzedaży. Ten obraz został zmieniony przez oculus rift gry.

Więcej informacji na: https://lune.xyz